2008. április 12., szombat

Faludy György verseiből

11 megjegyzés:

  1. Loxon,
    elolvasom őket, de ebből újabb irodalmi counterattck lesz. Visszatámadom az én kedvenceimmel.
    Amint tettem valamit a tudományért.

    T

    VálaszTörlés
  2. "Levél Lukács Györgyhöz"

    Höhöhö, ez jó beszólás.
    De versnek jó?
    Engem nem mozdított meg.
    Persze én egy érzéketlen tuskó vagyok.

    VálaszTörlés
  3. Tewton, azt a PhD-t igazán megvédhetné már.

    Ha nem megy, mert folyton olyan írókra bukik rá, akik csak kismonográfiát érnek, akkor vegyen egyet a piacon.

    VálaszTörlés
  4. Ó, nem, Bertalan, versként nem érint meg. Ezzel csak Faludyt szeretném védeni a durva támadásoktól. (Ti. ideológiailag).

    VálaszTörlés
  5. Nagyon meg kell ezt gondolni.
    Faludy azért kárhoztatja Lukácsot, mert az Ügy helyett a hatalomhoz dörgölőzik pragmatikusan.

    Akkor Lukács lenne a konzervatív?

    VálaszTörlés
  6. Nem hiszem, inkább a doktrinér hülyéről ír, aki emberileg nulla.

    "Te pedig szónokolsz a fetisizált tőkéről, hogy Nietzsche nagy náci volt; hogy Flaubert a puccsista Boulanger-val ebédelt (borzalom!); hogy Szent Ferenc azért hirdette meg a szegénységet, nehogy a jobbágyok dúsgazdag feudális uraikra lázadjanak – feltarthatatlanul hányod marxista bukfenceidet s a történelmi szaltókat, míg végre elkészülsz"

    Igen, azt hiszem Faludy jelentősége nem politikai ilyen-olyan oldalisága, hanem eleven ember mivolta. Magát humanistának nevezte, és bár én utálom ezt a szót, meg az erre való patetikus hivatkozást, az ő esetében valamennyire elismerem.

    VálaszTörlés
  7. Loxon,
    "Ezzel csak Faludyt szeretném védeni a durva támadásoktól"
    Maga nem a keresztapja (ööö bármicvó-apja?), úgyhogy ne aggódjon. Csapásokat adunk, csapásokat kapunk.
    Ne féltse.
    T

    VálaszTörlés
  8. OH Loxon,
    "Levél Lukács Györgyhöz"
    Én adtam neki esélyt.

    Aktuálpolitikai beszólásnak jeles.
    Szatírának 3/4. Inkább Horatiust vagy Juvenalist javasolnám.
    Versnek semmi. Ez egy vádbeszéd, mégcsak nem is versbe szedve. Helye az ÉS-ben van ebben a formában. Az idő telésével avul. A "hú-de-beszólt-nekik" gesztusán túl értéktelen.

    Attól, hogy hőbörgök a rend ellen, nem leszek művész. Lásd a mostani Tomcat-ot. C-kategóriás politikai hőbörgés. Retorikusan nem rossz, de miért vers? A megverselt tanköltemény se vers (Artt, Poét.).

    Másrészt értem én, hogy disszidens, de akkor ne használjon olyan idegen szavakat, amit nem ismer.

    "az értelmiség atyja, ki fülébe
    pufajkákat tömött"

    vagy:
    "félig Liszt Ferenc, félig naspolya"

    Loxon, kérdem én, hogyan lehet egy kommunista funkci félig zeneszerző, félig gyümölcs?

    Egy költő tudjon képet alkotni. Ha meg már a rím se köti, pláne.

    Meg a műveltség se árt. "így hívod magad: contradictio in subjectum".

    Namost úriember vagy tudja, hogy az ablativus ragja az -o, és nem említi. Vagy elköveti a hibát nyilvánosan, de akkor nem úriember. Vagy ha proli, akkor égeti a másikat egy ilyen hibával (igen. mint én most. De én autista ... ööö ... autoriter vagyok). De itt nem tudom, hogy kié a hiba. Faludyból is kinézem.

    Az egyetlen értékes sor:
    "Lipsius! Voss! Heinsius! Scaliger!"

    De ennek a fele legalábbis nem esztéta volt. Noha Faludy szerint igen. Lipsiust és Scaligert konkrétan olvastam. Kurvára nem esztéták.

    Jó reggelt. Igyekszem továbbolvasni.

    VálaszTörlés
  9. Tevvton, :>
    Csak így tovább!

    Én nem vagyok fanatista.

    Majd belinkelek azért verseket is, mert ide inkább ideológiai röpiratok kerültek (leszámítva 2-t, de azok is inkább elviek miatt).

    De az alsó linket azért tettem oda, hogy beleszerkesszenek a posztba. Csak nyugodtan. Tegyék oda: Tevvtonnak tetszik, Tevvtonnak nem tetszik és így tovább.

    (És lehet, hogy a névtelen kommentárok lehetőségét törlöm, csak figyelmeztetek... sokkal szebb, ha az illető gyárilag azonosítva van.)

    VálaszTörlés
  10. Városy Béla

    Egy punkzenész első dala

    Húrodba csapsz. A fejedet rázva
    Hörögni kezdesz, hogy szinte fáj.
    Elmondanád. De üvölt a banda
    Ennyi az egész. Színes homály.

    Izzadó testek, égretárt kezek
    Mármár úgy érzed: megértenek
    A bús szemekben ülő rettenet
    Szinte a tiéd mind, azt hiszed.

    És akkor megint, újra játszanád
    Szíved panaszos, merengő dalát
    Hiába minden. Néma sikoly.

    Lelkedben nem ragyog az égi fény
    Testednek bús börtöne kőkemény
    Arcodon sátáni a mosoly.

    (Faludy György: M. utolsó imája nyomán lejegyezte: K.B. Gizike, alanyi költőóriás)

    Bocs, nem tudtam kihagyni:)P
    (nagyon gyorsan elfut)

    VálaszTörlés
  11. háháhá
    Gizike, jól megmondta!

    Nincs kedve randevúzni?

    VálaszTörlés

Imago animi sermo est (Seneca)