2008. június 16., hétfő

Thea rummal


„Irodánk ablakából kitekintve szemtanúja voltam egy fecskefészek alapozásának. Nagy érdeklődéssel néztem a serény fecskepárt, amely kora reggeltől késő estéig fáradhatatlanul hordta össze azokat az apró holmikat, amelyekből művészi érzékkel felépítették hajlékukat. Ebből a megfigyelésből sok tanulságot vontam le magamnak. Úgy okoskodtam, ha a két kis madár képes ernyedetlen szorgalommal egy számára igen nehéz feladatot sikeresen megoldani, mit nem érhet el a munkaszerető férfiú, aki szakadatlanul csak egy cél felé törekszik, és fáradságot nem ismerve hordja egyik követ a másik után ahhoz az épülethez, melynek világházzá kell válnia. Imponált nekem a kedves kis fecskék okossága, gyönyörűség volt látni, milyen jól használják fel az építőanyagot. Ezt látva arra gondoltam, nekünk is ilyen okosan kell felhasználnunk mindent.” (Gottschlig Józef, 1890.)

MARHA – mondja a mester – miért nem iszol theát?

11 megjegyzés:

  1. Hoppácska, itt bujkál a Doktor úr:) És milyen igazaz mondott az a bácsi. Éppen a minap idéztem én is erről a témáról a Bölcsességekben. Rengeteg mindent tanultunk az állatoktól és tanulhatnánk még mindig, ha figyelnénk rájuk.

    VálaszTörlés
  2. Igyekeztem nem szájba rágni...
    :)

    VálaszTörlés
  3. az állatok is tanulhatnának tőlünk. pl. a macskám azt, hogy ne ugráljon az asztalra :(

    VálaszTörlés
  4. Gyóccerész: a maga agya csak Loxon vagy Tölgy posztja esetén éri el az üzemi hômérsékletet? :P

    VálaszTörlés
  5. Gyógyszerász uram,
    macska? Mégis igaz?
    És az ebek?

    VálaszTörlés
  6. Ez az állatoktól tanulás nem kissé antropomorfizálja őket?
    Analógiák, metafórák vannak, de tanulni tőlük? Hát nem tudom.
    Én persze egy kultursznobb vagyok :(

    VálaszTörlés
  7. Két fecske, remélem, már csinál nyarat.

    VálaszTörlés
  8. le chatiste meurt et ne se rend pas!

    ebek is vannak, azokat a szülők istápolják, náluk penziózik most a másik macskám is.

    ím egy kiadvány az Action Chatisme barátai számára.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a chatista reakcióhoz való ilyetén hozzájárulását, Monsieur Il Farmacista, méltán társkiadója folyóiratunknak, a Le Chatiste-nak.

    VálaszTörlés
  10. A fene se érti magukat: ha az inkriminált egyed egy Homo Sapiens, akkor leszedik a tíz körmérôl individualizmusa és öntörvényûsége okán, ám ha mindezt egy Felis silvestris catus mûveli, akkor már-már gyermeki rajongással veszik körül. Maguk csak akkor nem szeretik az ilyen egyedeket ha képesek vitába szállni Önökkel? :P

    VálaszTörlés
  11. Doktor, ne is figyeljen rájuk!
    Macskások :(

    Egyébként a "chatista reakció" nyilván valami félreértés lehet. Majd egy tisztázó vitában elrendezzük!

    VálaszTörlés

Imago animi sermo est (Seneca)