2008. június 11., szerda

Tea és fokhagyma


Chai (Élő). A héber Cheth betű a Binah és a Geburah szefirákat összekötő
ösvény a Kabbalában (Kabbala jelentése: Hagyomány).


A tea és a fokhagyma egyenlőképpen isteni, ám míg a tea Isten Binah (Értelem) szefirájából teremtetett, addig a fokhagyma a Din-Geburah szefirából (Igazságosság és Erő). A tea a jólelkűek, szelídek és látnokok itala kellene hogy legyen, de ugyanígy isszák a gonoszak, haragosak és őrültek is — Isten erkölcsi semlegességét tükrözve. A fokhagyma egyetemes gyógyír, de nem kevesen irtóznak orvosságától — ezek azok, akik visszautasítják a megváltást. A tea nem különböztet meg, a fokhagyma igen. Fokhagymával ízesített étel után jó kellemes teát inni; ám bort választani hozzá baljóslatú tévedés. A bor rossz társaság: gyilkossá teszi a fokhagymát, kocsmafüstté. Kerüljük el azt az embert, aki a bort és a fokhagymát együtt fogyasztja, mert rendbontást és korrupciót hoz.

(Idézet Guido Cerunetti A test csendje c. írásából)

8 megjegyzés:

  1. Kitsune,
    a maga írásait mindig szeretem!
    A teát is, meg a fokhagymát is.
    De ezzel a bor és fokhagyma dologgal elgondolkoztatott: fokhagymás sültek és a bor sem mehet együtt? Én akkor már vétkeztem :(
    De mondjuk a fokhagymás pirítós teával nagyon rendben van, vagy a Bruschetta Rossi!

    Ezt a Kabbala dolgot kifejthetné, én nem értek ahhoz (sem). Akár egy külön posztban is!

    VálaszTörlés
  2. Létezik olyan, hogy isten erkölcsi semlegessége? Szerintem ez a megfogalmazás nagy mellényúlás Guido barátunktól.
    A kabbala szerint minden isteni, csak éppen más és más szinten nyilatkoznak meg. A tea és fokhagyma vonatkozásában ugyan vannak kétségeim. A binah a szellem szintjén a passzív, befogadó oldal, ami a szigorúságot és és isteni ítéletet tartalmazza. Ezzel szemben a jobboldal az aktív oldal, a Chokmah, vagyis a bölcsesség és megvilágosodás a szellem szintjén. A jobboldal hordozza a magot, amely a szülőcsatornában (daath) a szentlélek (ruah ha kodesh) helyén megtermékenyíti a binah oldalán leáramló fényt, amelyből megszületik az 5. szféra, a gaburah, mint a binah, az anyai minőség tükröződése.
    A kabbala a keter alatti lét kettősségéről szól. Az ÉN és a NEM ÉN fájdalmas szétválásról, és az örökké tartó összetartozni akarásról. Ezért nem világos számomra, hogy a binah miért a saját tükröződésére, a geburah-ra vágyik, és nem a chokmah-val való egyesülésre. Megjegyzem, a kabbalában így vagyon.

    VálaszTörlés
  3. Hú,
    lesz végre egy kabbala szekciónk!
    Én meg csak pislogok.

    VálaszTörlés
  4. Tölgy praxisorientált filosza mindig lenyûgöz. És milyen igaza van már megint! Sejtésem szerint bûnösök vagyunk mi mind, s az ország romlása és szégyenteljes mélyrepülése az európai korrupciós listán is a mi lelkünkön szárad. Tartsunk hát bûnbánatot Urak, s tán "a Haza fényre derûl"...
    :)

    VálaszTörlés
  5. Doktor úr, ezt biztos ide szánta?

    VálaszTörlés
  6. Miazhogy?! Nagyonis!
    Mi - fokhagymára bort ivók - rendbontást és korrupciót hoztunk e honba, s mint ilyeneket a megvetés és (gúnyos kacajok és metszô pillantások kísérte) kitaszíttatás illet.
    De emelt fôvel távozunk! (Bruscettával a hónunk alatt :)

    VálaszTörlés
  7. No igen, ez komoly gond. Van egy megoldás: nem inni fokhagymára bort. Szerintem betartható.

    VálaszTörlés
  8. Nem.
    Sajnálom.
    Nekem elveim vannak, kéremszépen!
    :)

    VálaszTörlés

Imago animi sermo est (Seneca)