Chai (Élő). A héber Cheth betű a Binah és a Geburah szefirákat összekötő
„ösvény” a Kabbalában (Kabbala jelentése: Hagyomány).
„A tea és a fokhagyma egyenlőképpen isteni, ám míg a tea Isten Binah (Értelem) szefirájából teremtetett, addig a fokhagyma a Din-Geburah szefirából (Igazságosság és Erő). A tea a jólelkűek, szelídek és látnokok itala kellene hogy legyen, de ugyanígy isszák a gonoszak, haragosak és őrültek is — Isten erkölcsi semlegességét tükrözve. A fokhagyma egyetemes gyógyír, de nem kevesen irtóznak orvosságától — ezek azok, akik visszautasítják a megváltást. A tea nem különböztet meg, a fokhagyma igen. Fokhagymával ízesített étel után jó kellemes teát inni; ám bort választani hozzá baljóslatú tévedés. A bor rossz társaság: gyilkossá teszi a fokhagymát, kocsmafüstté. Kerüljük el azt az embert, aki a bort és a fokhagymát együtt fogyasztja, mert rendbontást és korrupciót hoz.”
(Idézet Guido Cerunetti A test csendje c. írásából)
Kitsune,
VálaszTörlésa maga írásait mindig szeretem!
A teát is, meg a fokhagymát is.
De ezzel a bor és fokhagyma dologgal elgondolkoztatott: fokhagymás sültek és a bor sem mehet együtt? Én akkor már vétkeztem :(
De mondjuk a fokhagymás pirítós teával nagyon rendben van, vagy a Bruschetta Rossi!
Ezt a Kabbala dolgot kifejthetné, én nem értek ahhoz (sem). Akár egy külön posztban is!
Létezik olyan, hogy isten erkölcsi semlegessége? Szerintem ez a megfogalmazás nagy mellényúlás Guido barátunktól.
VálaszTörlésA kabbala szerint minden isteni, csak éppen más és más szinten nyilatkoznak meg. A tea és fokhagyma vonatkozásában ugyan vannak kétségeim. A binah a szellem szintjén a passzív, befogadó oldal, ami a szigorúságot és és isteni ítéletet tartalmazza. Ezzel szemben a jobboldal az aktív oldal, a Chokmah, vagyis a bölcsesség és megvilágosodás a szellem szintjén. A jobboldal hordozza a magot, amely a szülőcsatornában (daath) a szentlélek (ruah ha kodesh) helyén megtermékenyíti a binah oldalán leáramló fényt, amelyből megszületik az 5. szféra, a gaburah, mint a binah, az anyai minőség tükröződése.
A kabbala a keter alatti lét kettősségéről szól. Az ÉN és a NEM ÉN fájdalmas szétválásról, és az örökké tartó összetartozni akarásról. Ezért nem világos számomra, hogy a binah miért a saját tükröződésére, a geburah-ra vágyik, és nem a chokmah-val való egyesülésre. Megjegyzem, a kabbalában így vagyon.
Hú,
VálaszTörléslesz végre egy kabbala szekciónk!
Én meg csak pislogok.
Tölgy praxisorientált filosza mindig lenyûgöz. És milyen igaza van már megint! Sejtésem szerint bûnösök vagyunk mi mind, s az ország romlása és szégyenteljes mélyrepülése az európai korrupciós listán is a mi lelkünkön szárad. Tartsunk hát bûnbánatot Urak, s tán "a Haza fényre derûl"...
VálaszTörlés:)
Doktor úr, ezt biztos ide szánta?
VálaszTörlésMiazhogy?! Nagyonis!
VálaszTörlésMi - fokhagymára bort ivók - rendbontást és korrupciót hoztunk e honba, s mint ilyeneket a megvetés és (gúnyos kacajok és metszô pillantások kísérte) kitaszíttatás illet.
De emelt fôvel távozunk! (Bruscettával a hónunk alatt :)
No igen, ez komoly gond. Van egy megoldás: nem inni fokhagymára bort. Szerintem betartható.
VálaszTörlésNem.
VálaszTörlésSajnálom.
Nekem elveim vannak, kéremszépen!
:)